reklama

Nezabudnime na Paraolympiádu v Pekingu

Na stole som mala položený kalendár a na aktuálnej stránke bolo cez všetky kolónky vytlačené slovo Olympiáda. Od ôsmeho do dvadsiateho štvrtého augusta. Zo zvedavosti som pretočila o niekoľko stránok ďalej, čakajúc podobný nápis Paraolympiáda. Stránka však bola čistá - nápis chýbal...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Priznám sa, že pred niekoľkými týždňami by ma ani nenapadlo hľadať vkalendári okrem pekingskej Olympiády aj Paraolympiádu. V televízii som ju predtýmnepozerala (ktovie, či ju vôbec dávali?), v novinách a časopisoch býva akurátnapísané, že sa začala. Všetci vieme, že niečo také existuje. Ale len máloktopozná mená našich postihnutých reprezentantov, málokto počas paraolympiádysleduje, kto získal vytúžené slovenské zlato, striebro či bronz. Stretla som všakjedného významného človeka a svoj pohľad na tieto Hry som úplne zmenila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tým človekom bol pán Vladimír Majerčák - veľmi sympatický muž v strednomveku, predseda lukostreleckého klubu v Kežmarku. Pri pohľade naňho vám padnú dooka barle, ktoré mu pomáhajú pri pohybe, no napriek tomu je veľmi usmievavýa skoro stále vtipkuje. Spočiatku som ani netušila, že mám dočinenia soslovenským zdravotne postihnutým reprezentantom v disciplíne lukostreľba. Naparaolympiáde bol už niekoľkokrát. Rozprával nám rôzne zábavné príhody z Hier vSydney i Aténach, vtipné zážitky z tréningov aj takzvaného "Slovenskéhodomu". Bolo to veľmi milé stretnutie.

Hneď potom som vyhľadala oficiálnu internetovú stránku Paraolympijských hierv Pekingu – a tak som pochopila, aké je dôležité venovať pozornosť ajparaolympiáde minimálne toľko, koľko olympiáde. Disciplíny ako volejbal posediačky, tenis a basketbal na invalidnom vozíku alebo plávanie, ak človek nemácelé telo zdravé, musia byť aj stokrát náročnejšie ako tie v „obyčajnom“prevedení a predsa sa týmto ľuďom nedostane takej pozornosti ako zdravým. Anilen v kalendári nie sú ich dva týždne označené, kým reklamya upútavky na olympijské dni, ktoré práve prebiehajú, sú všade. A akopíšem tento článok, všímam si, že program na kontrolu slovenského pravopisuslovo "paraolympiáda" ani nepozná (Pravidlá slovenského pravopisuáno). Ani ja a ani moja rodina sme našich zdravotne postihnutýchreprezentantov nesledovali, no tohto roku sa niečo zmenilo. Budeme sa snažiťnájsť si k Paraolympijským hrám cestu a budeme držať palce nielenpánu Vladimírovi Majerčákovi, celej slovenskej reprezentácii, ale všetkýmšportovcom, ktorí sa aj napriek nie celkom ideálnym zdravotným podmienkamrozhodli aktívne žiť a niečo dokázať. Čím viac ľudí ich bude podporovať,tým viac bude posolstvo olympijských hier naplnené.

Slavomíra Gašperová

Slavomíra Gašperová

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

jedným slovom úsmev :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu