reklama

Na začiatok nového roka...

Začiatok môjho nového blogerského roka bude pre mňa trocha netradičný, sentimentálny. Tento článok ani veľmi nezapadá medzi moje ostatné články, ale na konci a na začiatku novej éry ľudia zvyknú byť nostalgickí, tak prečo nie aj ja?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Na blogu SME som ešte len necelýrok, no tento portál ma už stihol veľmi veľa naučiť. Ako prvé, zistila som, akádôležitá je správnosť informácií, ktoré pustím „do sveta“. Samozrejme, že násto učili v škole ako budúcich novinárov. Venovala som tomu pozornosťa robila všetko preto, aby som písala skutočne správne, overené a aksa to dalo, tak aj objektívne informácie. No keď sa novinár (v mojom prípadeešte len budúci) dopustí takejto chyby v praxi, na vlastnej koži pocíti,že to „prepískol“. Je dobré, že som sa to naučila práve tu, kde som mohla robiťchyby zatiaľ iba „cvične“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá vec, ktorú som sa naučila,je nebrať si diskusiu a hodnotu karmy príliš k srdcu. Spočiatku somrobila všetko preto, aby číselko pod mojou fotkou malo čo najvyššiu hodnotu. Počase som však zistila, že karma kvalitu článku až tak neodráža. Niekedy sastalo, že najlepšie hodnotené články boli také, ktoré mali napríklad provokatívnynázov, ale samotný obsah bol o ničom alebo o niečom celkom inom, akoby sa očakávalo. Stačilo do názvu nejako vsunúť slovo „nohavičky“ a hodnotačlánku sa vyšplhala na astronomické čísla.

Naopak, keď som pridala článok,ktorý mal (podľa mňa) aj morálnu a mobilizačnú hodnotu (Nezabudnime naParaolympiádu v Pekingu), jeho karma bola relatívne nízka. Na tento článoksom však dostala veľa úprimných e-mailov, kde mi ľudia vyjadrovali podporuk článku. Tak som pochopila, že nejde o čísla, ide predovšetkýmo čitateľov. Vždy ma potešilo, keď mi niekto napísal e-mail týkajúci samôjho blogu. Vždy som odpovedala, ak mi niekto oponoval. Za necelý rok som sivybudovala akú-takú základňu stálych čitateľov a to ma teší zo všetkéhonajviac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bloger na portáli SME žijev neustálom strese, akú karmu dostane za článok a aké negatívnepríspevky si nájde v diskusii. Napísať ten článok alebo nie? Je to nudnátéma, nie je? Stane sa, že niektoré diskusné príspevky sa absolútne netýkajúčlánku, iné sú namierené proti autorovi už len z princípu. Že si z takýchtodiskutérov nemám nič robiť? To, samozrejme, viem. Ale nie vždy sa to dá.Negatívny príspevok, nech je akokoľvek hlúpy, predsa urobí svoje a dokáže človekapekne odradiť a v písaní článkov dosť brzdiť.

Toto všetko nepíšem preto, že bysom chcela naznačiť, že portál blog.sme je zlý a jeho čitatelia a diskutérisú hlúpi. Práve naopak! Blog.sme je perfektný spôsob, ako vyjadriť svojenázory, je to trenažér písaného slova a miesto, kde môžem spoznávaťčitateľa a jeho záujmy. Všetko to negatívne jednoducho patrí k tomua nedá sa eliminovať. V tomto článku mi išlo o to, aby som ukázala,ako to celé vnímam ja. A ja tento portál vnímam pozitívne. A najpozitívnejšie vnímam celú moju rodinu, ktorá mi kliká nakarmu, ako často môže, všetkých mojich kamarátov, kamarátky, známycha všetkých tých, ktorí sa stále idú pozrieť, čo mi na blogu pribudlo.A tiež super človeka, lekára a učiteľa Svaťa (Svato4), ktorý mi článkyvždy aj nejako pekne okomentuje! A tým, ktorí sa dočítali až sem :-),prajem všetko dobré do roku 2009, lásku, zdravie, šťastie, úspechy a veľaeur v peňaženke!

Slavomíra Gašperová

Slavomíra Gašperová

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

jedným slovom úsmev :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu