reklama

Praženicový krokodíl

Ako vždy, môj dnešný kuchársky (alebo skôr pekársky) výtvor prišiel na svet úplne náhodne a neplánovane. Ráno som totiž zapla televízor a v Teleráne práve ukazovali úžasný recept na krokodíla. Tento nápad sa mi tak zapáčil, že som ho jednoducho nemohla nechať nezrealizovaný! A tak vám ponúkam recept na skvelého praženicového najväčšieho plaza! :-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Na prípravu cesta budeme potrebovať: 260 ml mlieka, 3 lyžice olivového oleja, 1 kávová lyžička cukru, 2 kávové lyžičky soli, 500 g polohrubej múky, 1 polievkovú lyžicu drvenej rasce a 1 lyžicu oregana a polovicu balička sušeného droždia.

Ak nemáte s miesením cesta problém, môžete ho pokojne vymiesiť aj ručne. Ja som si však na pomoc vzala domácu pekáreň chleba, ktorá mi cesto profesionálne vymiesila!

Obrázok blogu

Pripravené cesto potom dôkladne rozvaľkáme do tvaru obdĺžnika (stačí, ak sa to obdĺžniku len trochu podobá). Ďalším, ale najdôležitejším krokom je vymyslieť, čím krokodíla naplníme. Ja som si zvolila praženicu, slaninu a údený syr. Tento recept je však skvelý práve preto, že kreativite pekára nekladie žiadne medze. Cesto môžete vyplniť prakticky čímkoľvek - zeleninou, mäskom, omeletou, nivou, šunkou... Dbajte však na to, aby ste suroviny plnky dostatočne dobre tepelne upravili! Krokodíl sa pečie iba krátko a tak by sa mäso nestihlo upiecť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Cesto potom narežeme okolo plnky tak, ako je to na obrázku. Pravá strana je predná časť, ľavá strana predstavuje zadnú časť krokodíla. Jednotlivé pásiky potom striedavo prepeláme cez seba, až kým neprídeme k chvostu. Nakoniec vyformujeme hlavu a chvost. Nadbytočné cesto odrežeme, to použijeme na vyformovanie obočia, očí a nôh.

Obrázok blogu


Takto vyzerá už "vypletený" krokodíl, s vyformovanými očkami, obočím a labkami. Guľôčky čierneho korenia poslúžia ako nozdry a očné šošovky. Pomocou malých nožničiek môžeme ešte vytvoriť na tvári, ale aj po celom tele špeciálne ostne. Predtým, ako ho vložíte do rúry, nezabudnite ho potrieť vajíčkom, aby sa leskol (akoby práve vyšiel z vôd Amazonky). :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Krokodíla pečieme pri teplote 180 °C približne 35 minút.

Obrázok blogu

No nie je krásny? Prajem všetkým dobrú chuť! :-)

Slavomíra Gašperová

Slavomíra Gašperová

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

jedným slovom úsmev :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu